Oradea

Solutiile CRM sunt garantul rezultatelor de execeptie intr-o companie

Solutiile CRM sunt garantul rezultatelor de execeptie intr-o companie

Detalii anunt

Telefon
0729905555
Web
https://scribsoftware.ro
Categorie
Anunturi consultanta in afaceri
Modificat
acum 1 luna si 3 zile
Vizualizari
49

Voteaza & Distribuie

Prezentare anunt

Solutiile CRM (Customer Relationship Management – Gestionarea Relatiilor cu Clientii) genereaza cu adevarat rezultatele asteptate – in termeni de crestere a vanzarilor, de imbunatatire a satisfactiei clientilor si de crestere a numarului de clienti – in companiile care, inainte de implementarea sistemului CRM, si-au definit si organizat activitatea de vanzare. Experienta noastra in zeci de implementari de programe de gestionare a relatiei cu clientii ne-a aratat care sunt conditiile ce trebuie indeplinite partial sau total pentru a obtine rezultatele maxime:

1. Solutiile CRM garanteaza obtinerea rezultatelor maxime in companiile care isi definesc si urmaresc o strategie de vanzari, chiar si in faza incipienta. Astfel de companii au raspunsurile formulate la cateva din intrebarile esentiale:
  • Unde ar trebui sa ajungem in ceea ce priveste obiectivele pentru vanzari?
  • Ce ar trebui sa facem pentru a ajunge acolo unde ne-am propus: activitati marketing- construire baze de date, campanii, evenimente, sampling, activitati vanzari- telefon, intalnire, prezentare, ofertare, negociere, semnare contract?
  • Cate astfel de activitati realizam pentru a ajunge acolo: numarul de activitati pentru fiecare din acestea atat raportat la nivel de departament cat si la nivel de om?
  • Care ar fi pasii in ce priveste ordinea activitatilor si intervalele de masurare a eficientei strategiei?

2. Solutiile CRM produc rezultate maxime in companiile care isi evalueaza constant strategia de vanzari, pentru optimizari si ajustari. Sistemele CRM, prin rapoartele in timp real pe care le furnizeaza, sunt un instrument foarte bun pentru evaluarea strategiei de vanzari, dar este bine ca aceste mecanisme de verificare sa functioneze sau sa fie definite in organizatie inainte de implementarea solutiei CRM .

3. Solutiile CRM produc rezultate maxime in companiile care stiu ce au de facut pentru atingerea obiectivelor de vanzari. Plecand de la obiectivele de vanzari, de la durata medie a ciclului de vanzare, de la situatia din piata, companiile care stiu dinainte de implementarea sistemului CRM ce trebuie sa faca pentru a indeplini obiectivele de vanzari (cate activitati, de ce tip, cu ce oameni, ce investitie in marketing) vor utiliza corect de la inceput sistemul CRM. Indicatorii urmariti in sistemul CRM trebuie sa provina din logica pietei, din modul in care compania isi desfasoara activitatea, pentru a fi relevanti.

4. Solutiile CRM produc rezultate maxime in companiile care si-au definit fluxul de vanzare si tipul de activitati efectuate uzual de catre agentii de vanzari. Fluxul de vanzare consta in pasii standard ai unei vanzari, adica starile prin care trece un client in procesul de achizitie, din momentul in care constientizeaza nevoia si pana la achizitia produsului sau serviciului.

Cele mai importante benefiicii ale unei solutii CRM:
  • Cresterea vanzarilor si a business-ului;
  • Monitorizarea activitatii oamenilor;
  • Automatizarea de procese pentru eficientizarea activitatii si cresterea productivitatii;
  • Crearea si imbunatatirea relatiilor cu clientii pe termen lung;
  • Intelegerea mai buna a portofoliului de clienti si a nevoilor acestora.
  • Centralizarea istoricului interactiunilor cu clientii si date

CRM-ul ajuta business-urile sa construiasca relatii durabile cu clientii, ceea ce ajuta la imbunatatirea loialitatii si retentiei clientilor pe termen lung. Cum e mult mai ieftin pentru companie sa vanda ceva unui client deja existent, un soft CRM ajuta la imbunatatirea profitabilitatii companiei. Insa probabil cel mai important rol al unui CRM este faptul ca iti permite sa iti cresti business-ul, sa scalezi organic si controlat pe masura ce iti creste activitatea.

CRM-ul este inainte de toate un instrument strategic, de aceea este bine sa incepi sa il folosesti cat mai repede posibil, inainte sa fie absolut necesar fiindca nu mai poti face fata volumului de clienti. In softul CRM, baza de date de clienti este organizata si segmentata dupa toate criteriile relevante pentru tine. Cele mai frecvente criterii de segmentare a clientilor sunt dupa categorie (marime client domeniul de activitate etc.), tip (public/privat, valoare vanzari, relatie comerciala etc.) si alte informatii cheie (judet, actionariat, numar angajati etc.).

Si daca ai o baza de date de clienti si prospecti bine organizata, poti sa construiesti strategii de abordare a pietei pentru reprezentantii tai de vanzari. Fie ca firma ta vinde B2C (catre consumatorii finali, adica Business To Consumer), B2B (catre firme, adica Business To Business) sau mixt, baza de date de clienti va oferi raspunsul la intrebari precum ”Cui vindem”, ”Pe cine vizam cu produsele noastre”, ”Catre cine lansam campanii de marketing si vanzari”. Spre deosebire de fisierele Excel sau alte sisteme de stocare informatii, soft-ul CRM te ajuta sa protejezi baza de date de clienti, astfel incat fiecare reprezentant de vanzari sa aiba acces doar la informatiile care il prives

Valoarea adusa de sistemul CRM este data de rapoartele si analizele extrase, cu ajutorul carora managerii iau decizii si observa trenduri in vanzari. Dimensiunea manageriala este foarte importanta pentru a intelege ce inseamna CRM. Rapoartele de vanzari iti vor arata cine – ce a vandut, cui a vandut, cum evolueaza vanzarile, cine sunt clientii profitabili. Rapoartele de intalniri iti vor arata daca reprezentantii de vanzari si-au indeplinit planurile de vizite, ce clienti au vizitat si cat de incarcati sunt.

Principalii factori din cadrul implementarii unui CRM:
  • Domeniul de activitate al clientului
  • Modul in care isi desfasoara vanzarea
  • Echipa de vanzari
  • Obiectivele proiectului CRM
  • Componentele dorite a se implementa – din pachetul CRM integral
  • Activitati de marketing efectuate ce se vor integra in CRM

Vanzari, Marketing si Servicii clienti – acestea sunt cele trei departamente cheie in care implementarile de soft CRM ofera cele mai multe functionalitati si aduc rapid valoare. Ti-am pregatit trei articole in care lamurim in detaliu, pentru fiecare din aceste departamente, cele mai importante lucruri pe care ar trebui sa le stii despre implementarea CRM: beneficii, functionalitati cheie, avantaje, riscuri la implementare, recomandari si imagini.

Toate aceste beneficii CRM mentionate mai sus, trebuiesc insa foarte bine intelese, pentru a nu ajunge la costuri suplimentare sau inutile atunci cand implementam cu CRM. Pentru a gasi solutia potrivita si a intelege mai multe despre beneficiile si rolul unui CRM in compania dumneavoastra, va asteptam la sediul nostru pentru un dialog sau pe chat, unde echipa noastra va sta la dispozitie, la orice intrebari referitoare la aceasta solutie sau orice alte nelamuriri aveti.