Oradea

Sistemul ERP sau raspunsul corect la instinctul de business

Detalii stire

Categorie
Stiri afaceri - economie
Modificat
acum 5 luni si 2 saptamani
Vizualizari
99

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Timpurile moderne nu mai sunt la fel ca in trecut, deoarece dinamica pietei este una foarte accelerata, tehnologiile fiind mereu in schimbare, updatare pentru a tine pasul cu cerintele si tendintele pietelor, clientilor, vanzatorilor, etc.

In ceea ce priveste clientii, si acestia sunt mult diferiti fata de clientii din trecut, deoarece sunt mult mai informati, documentati, comparativi, deoarece au nenumarate optiuni din care pot alege. Aceste aspecte ofera clientilor rolul decisiv in procesul de cumparare si le modfica inclusiv obiceiurile de cumparare. Tocmai din acest motiv, companiile de retail trebuie sa gaseasca posibilitati de a veni in intampinarea nevoilor clientilor.

Totusi, intrebarea este cum poate o companie de retail sa se adapteze unor comportamente in schimbare? Raspunsul e simplu: gasind noi canale de comunicare, oferind preturi competitive si experiente placute in magazin si implementand politici de fidelizare si de marketing. Pentru toate acestea, un sistem informatic integrat poate deveni un instrument absolut necesar.

Primul lucru pe care il fac majoritatea managerilor atunci cand ruleaza un sistem ERP este sa inteleaga raportul privind profitabilitatea afacerii si sa caute diferente intre ceea ce le spune instinctul de business si realitatea cifrelor cu care lucreaza. Orice manager care isi cunoaste bine afacerea poate spune care sunt cei mai profitabili clienti, cele mai profitabile magazine, cele mai profitabile produse sau cei mai profitabili angajati.

Raportul de profitabilitate, generat de un sistem ERP, ofera managerilor raspunsul 100% corect la intrebarea: de unde obtine business-ul performanta financiara?!

Iata cateva elemente prin care un ERP poate creste performantele si deci si vanzarile in cadrul companiilor din domeniul retail:

Integrarea solutiei software cu aparatura dedicata magazinelor: POS, case de marcat, cititoare de coduri de bare, cantare, etc.

Sistemele ERP dedicate firmelor de comert sunt de obicei integrate cu aparatura hardware necesara intr-un magazin. Integrarea faciliteaza un management eficient al stocurilor, al inventarelor si ofera clientilor o experienta pozitiva. Deopotriva angajatii beneficiaza de instrumentele potrivite pentru a se concentra pe procesul de vanzare caci restul operatiunilor au loc automat. Un exemplu ar putea fi utilizarea unui cititor de coduri de bare care reduce timpul de identificare in baza de date a unui articol dorit de client, iar prin scanarea unei etichete cu coduri de bare sunt aduse in fata vanzatorului toate informatiile legate de acel articol (pret, caracteristici, promotii, etc).

Un sistem ERP interconecteaza toate functionalitatile din retail ceea ce duce la cresterea vitezei in cadrul procesului de vanzare


Informatia inregistrata intr-un sistem unitar, precum un ERP, este unica si poate fi accesata si modificata din orice locatie. Toti utilizatorii dispun de aceeasi interfata de introducere a datelor si actualizarea informatiilor despre anumite produse sau clienti presupune parcurgerea acelorasi pasi/campuri pentru oricine utilizeaza sistemul informatic. O data introduse in sistem, datele se propaga automat catre alte aplicatii precum cele de logistica si management de depozit sau aprovizionare, etc.

Prin standardizare, are loc si cresterea calitatii informatiilor despre produsele comercializate. Denumirea produsului, listele de preturi, codul de bare atasat, descrierea pentru mediul online/modulul de e-commerce, fotografiile reprezinta elementele care alcatuiesc imaginea completa a unui produs. Se elimina astfel riscuri care ar putea aparea in procesul de vanzare: de exemplu acela de a vinde la un pret prea mic, de a oferi detalii eronate despre un produs, de a preciza un termen de livrare imposibil de respectat.

Informatia din cadrul unui sistem informatic poate fi deci controlata si impune invariabil un set de reguli pentru organizatie

Utilizarea eficienta a multiplelor canale de vanzare

Un sistem ERP poate sa integreze pentru retaileri multiple canale de vanzare si aduce intr-un singur loc informatia din intregul proces de vanzare, raportarea financiar-contabila si instrumentele de urmarire a performantei in vanzari.

In ultimul timp, retailul presupune prezenta omnivalenta pe piata prin utilizarea urmatoarelor canale de vanzari: cumparaturi in supermarket/magazin, online – prin platforma de e-commerce, de pe telefonul mobil, prin distribuitori/agenti de vanzari sau prin platforma B2B (Business to Business) pentru parteneri. Desi poate parea un paradox, pastrarea centralizata a informatiilor despre produse intr-un ERP permite descentralizarea punctelor de vanzare, fara insa a pierde controlul asupra afacerii.

Companiile cauta metode eficiente de retentie a clientilor caci un fapt cunoscut este acela ca pastrarea unui client este mult mai ieftina decat atragerea unor clienti noi. Pentru a-si indeplini acest obiectiv, companiile apeleaza la noi canale de comunicare si la strategii de fidelizare diverse. Printr-un sistem integrat pot fi implementate numeroase politici de marketing si fidelizare: reduceri de preturi in anumite perioade, acordarea de produse gratuite la un anumit volum de vanzari, discounturi in functie de volum, preturi promotionale pentru clientii corporate/fideli, sistem de puncte de fidelizare, acordarea de limite de credit, etc.

De asemenea, importante sunt si serviciile atasate vanzarii unui produs (transport, reparatii, etc) care pot fi controlate prin intermediul unui modul de CRM integrat cu sistemul ERP ales. Un sistem CRM tine evidenta interventiilor si serviciilor efectuate/ de efectuat la clientii care au achizitionat produse din magazinele companiei si poate constitui un punct de plecare pentru dezvoltarea unor noi politici de marketing.

Beneficiile utilizarii instrumentelor de marketing adecvate sunt cresterea vanzarilor, imbunatatirea colaborarii cu clientii si transferarea imaginii companiei in sfera profesionalismului

Generarea automata a documentelor contabile

Un sistem ERP creste acuratetea datelor si optimizeaza procesele financiare si contabile dintr-o companie bazandu-se pe emiterea automata a documentelor contabile. Comerciantii nu au nevoie sa introduca fiecare tip de informatie in diferite sisteme. Reunind informatiile intr-un singur sistem, se reduc costurile de procesare a documentelor contabile, iar procesele financiare au o vizibilitate mai mare. Scopul automatizarilor de natura contabila este acela de a obtine intr-un timp scurt o imagine fidela asupra rentabilitatii economice a companiei. Solutia ERP genereaza automat documentele contabile si le stocheaza pe serverul central, oferind accesul la ele din orice locatie a companiei.

Urmarirea performantei prin instrumente de Business Intelligence

Intelegerea functionarii unei companii se bazeaza in mare parte pe analize de rentabilitate si pe utilizarea indicatorilor economico-financiari. Analiza manageriala a vanzarilor se refera la intelegerea fiecarui canal de vanzari, la urmarirea profitabilitatii pe locatii si vanzatori, chiar si pe produse. Analiza tendintelor de cumparare a clientilor ajuta retailerii sa fie mai bine pregatiti si sa stie ce produse vor stoca in diverse perioade ale lunii sau in functie de sezon. Identificarea din timp a acestor tendinte ajuta la organizarea stocurilor pe locatii astfel incat unele magazine sa nu aiba un stoc excedentar comparativ cu vanzarile si altele sa aiba un stoc subdimensionat.

Scribsoftware S.R.L
0729 905 555
https://scribsoftware.ro